Protocol COVID-19

Maatregelen Wijs in je Lijf in het kader van COVID-19

versie: 8 november 2021

Wijs in je Lijf volgt de regelgeving vanuit het RIVM en de richtlijnen vanuit de RBCZ en de beroepsvereniging VIT om besmetting met het Corona-virus zoveel mogelijk te voorkomen.

Hieronder vind je de maatregelen die ik hanteer in de praktijk.


In geval van klachten kan de afspraak alleen doorgaan via videobellen. Voor het beeldbellen maak ik gebruik van het programma Therapieland. Dit programma voldoet aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) In overleg kunnen we ook via andere beeldbelopties contact hebben.


Afspraken in de praktijk kunnen niet plaatsvinden wanneer één van ons:

  • last heeft van verkoudheid;
  • griepklachten heeft;
  • verhoging of koorts heeft;
  • positief getest is op het COVID-19-virus en nog niet 2 weken klachtenvrij is.

Neem bij twijfel contact met me op. Bij gezondheidsklachten kan een sessie ook binnen 24 uur voor aanvang worden afgezegd zonder dat daar kosten aan verbonden zijn.


Wijs in je Lijf houdt zich aan de voorschriften om besmetting zoveel mogelijk te voorkomen, zowel tijdens als buiten de therapiesessies om. We groeten elkaar zonder aanraken. Kom zoveel mogelijk alleen naar de afspraak. Er is geen wachtruimte beschikbaar, vanaf 5 minuten voor aanvang van de afspraak ben je binnen welkom. Je kunt dan direct doorlopen naar de praktijkruimte.


Bij binnenkomst in de hal, zal ik voor je uit lopen naar de praktijkruimte om de 1,5 meter afstand te waarborgen. In de praktijkruimte zijn de stoelen zo geplaatst dat we 1,5 meter afstand kunnen houden.


Bij binnenkomst verzoek ik je je handen te wassen of gebruik te maken van de beschikbare desinfectiegel. De eventuele materialen die we gebruiken tijdens de sessie zal ik na afloop reinigen.


Restafval mag je zelf in de prullenbak weggooien. In de praktijk zijn papieren tissues ruimschoots beschikbaar. Voor koffie of thee gebruik ik bekertjes voor eenmalig gebruik. Je mag natuurlijk ook je eigen beker/drinken meenemen.


Na afloop van de sessie zorg ik ervoor dat alle contactoppervlakken zoals de stoel, deurknoppen, toiletruimte beneden gereinigd worden om de hygiëne te waarborgen. Ook plan ik voldoende tijd tussen de afspraken in om de ruimte goed te ventileren.